Općina Vareš dospjela je u fokus bh. javnosti i medija najviše zbog privrednog razvoja i milionske investicije, a posljednji u nizu koji su pisali o Varešu je Oslobođenje čiji tekst o Varešu prenosimo u cijelosti.

Iz mjesta bez perspektive od prije desetak godina, Vareš je postao mjesto u kojem uspijevaju zaustaviti odlazak mladih i dati im šansu da kroz rad osiguraju ljepšu budućnost.

Prema riječima načelnika Zdravka Maroševića, pojavom jedne od najvećih investicija u Bosni i Hercegovini poput Adriatic Metalsa, “mi u Varešu ulazimo u bolja vremena, a to se iskazuje kroz život građana”.

NOVA POVIJEST

“Gospodarstvo je temelj rješenja svih problema. Tako je i u Varešu, tako je u cijeloj Bosni i Hercegovini. Bez ulaganja je nemoguće pokrenuti drugi dio života. Ulaskom investicija u Vareš mijenjaju se stvari po svim segmentima, od infrastrukturnog do razvoja svih drugih pravaca, sporta, kulture, komunalne infrastrukture, gradske higijene, ulaganja u mlade. Naravno da Vareš piše novu povijest, ali sa još mnogo problema i onoga što treba riješiti. Dijagram je krenuo uzlaznom putanjom, treba nastaviti raditi”, kaže Marošević za Oslobođenje.

Dodaje da su mnogi mladi počeli ovdje životni put, a da ima i onih koji su doselili zbog posla.

“Biro rada gotovo da više nema ljudi na evidencijama. Govorimo o onima koji su produktivna radna snaga. Broj djece u školama i vrtićima se pojačao. Više je mladih koji ulaze u brak, stvaraju nove obitelji. Vareš je danas žarište, kako investicija tako i prometa robe i materijala. A kad to imaš, sve drugo samo po sebi ide”, govori Marošević.

Za odluku Ustavnog suda BiH, kojom je van snage stavljena odluka Vlade Federacije BiH o davanju na privremeno korištenje šume – državnog zemljišta britanskoj kompaniji Adriatic Metals u Varešu, Marošević kaže da “nije uredu, jer ne mijenjamo titulara i ne oduzimamo državi ništa, već samo stavljamo u funkciju razvoja”.

“Bez državne imovine nema razvoja u državi. Naravno da će doći do ispravke i da se društvena imovina stavi u puni pogon razvoja države. A oko titularenja i ko će biti vlasnik kad se dogovore. To nije ni bitno. Nama treba državna zemlja u funkciji razvoja, a bez te zemlje nema razvoja”, poručuje Marošević.

Nakon pune decenije, u decembru 2023. ponovno je uspostavljen željeznički saobraćaj na relaciji Podlugovi -Vareš, dugoj 24 kilometra (prestao usljed oštećenja pruge u augustu 2013).

“Željeznica je potreba razvoja gospodarstva. Djelimično je rekonstruisana. Koncentrat iz rudnika je krenuo za Luku Ploče, ali zbog oštećenja pruge u Jablanici, prebacilo se na prevoz koncentrata drumskim saobraćajem. Nadam se da će uskoro biti obnovljena pruga”, ističe Marošević.

Dario Dodik vlasnik je restorana Mlin, koji se nalazi na lokalitetu starog Vareškog mlina, jedinog preostalog mlina potočara u gradu, koji je još u funkciji. Kad pogleda na period od prije sedam-osam godina, ističe da se potpuno promijenila slika Vareša.


“Prije je bilo puno ljudi, a malo posla. Danas nema radnika. Imamo nezaposlenih na birou, ali to su ljudi koji neće da rade. Oni koji hoće imaju posao i duplo veće plate”, priča nam Dodik, navodi se u tekstu Oslobođenja.

Rudnik je, tvrdi, definitivno uticao na to da mladi više ne odlaze. Zapošljavaju mlade i bez iskustva.

VELIKA OČEKIVANJA

“U Adriaticu žele stvoriti stručne ljude, a to zahtijeva vrijeme. Neki od njih će sigurno otpasti, a oni koji žele da rade će puno napredovati. Takva politika rudnika šteti drugim firmama u gradu, jer mladi očekuju to od svakog poslodavca, što je nemoguće ispoštovati u postavkama države. Davanja, doprinosi, porezi koji su nam procentualno puno veći nego u zemljama okruženja, pa čak i EU, ne dozvoljavaju nama koji smo mali poslodavci da ispoštujemo sve to”, govori Dodik.






Podijeli
Exit mobile version