Radovi na sanaciji oštećenja dijela željezničke pruge kod Komadinovog Vrela, nedaleko od Jablanice, zbog kojeg je već dva mjeseca potpuno obustavljen željeznički saobraćaj na dionici Sarajevo – Mostar, uveliko traju.
Predstavnici turske kompanije Cengiz Insaat, koja je preuzela sanaciju ove dionice, izjavili su da će učiniti sve da završe radove u najkraćem mogućem roku i ponovno učine ovu željezničku liniju dostupnom građanima Bosne i Hercegovine. Očekuje se da će radovi biti završeni za 40-ak dana.
Nakon katastrofalnog klizišta 4. oktobra ove godine, komad pruge uz magistralni put M-17 je bio odvojen od tla, dovodeći do obustave željezničkog saobraćaja i nanoseći velike štete. Nakon neizvjesnosti oko obnove pruge, turska kompanija Cengiz Insaat ponudila se da donira radove i obavi rekonstrukciju pruge na ovoj dionici.
Na terenu su već prisutna sva potrebna oprema i osoblje kompanije Cengiz Insaat, koje radi naporno kako bi radovi bili završeni što je brže moguće i kako bi pruga ponovno postala funkcionalna. Radovi teku po planu, a očekuje se da će biti gotovi za oko 40 dana, uz preduvjet povoljnih vremenskih uvjeta.
Salih Kerim Bozkan, građevinski inženjer i vođa radova na obnovi pruge, izjavio je da su u tijeku pripremni radovi na izgradnji mosta koji će povezati prugu između Sarajeva i Mostara. Most će imati dva bočna stuba s rasponom od 26 metara, a trenutno se izvode pripremni radovi za izgradnju tih stubova. Bozkan je naveo da su trenutno na terenu 15 radnika, a taj broj će se povećati na oko 25 kada krenu s proizvodnjom betona.
Bozkan je istaknuo da je najzahtjevniji dio projekta priprema platforme za mašinu za šipove-stubove, koja je teška oko 50 tona. Izgradnja čvrstog kamnenog zida je ključna kako bi se osigurala stabilnost mašine na visini iznad magistralnog puta M-17. Bozkan je objasnio da je jedna strana zida već završena, dok se druga očekuje da će biti dovršena u narednim danima.
Na pitanje o očekivanom završetku radova na mostu i povezivanju željezničke linije, Bozkan je odgovorio da imaju sve potrebne resurse za projekt te da je ključan faktor povoljno vrijeme. Unatoč nepredvidljivim vremenskim uvjetima, kompanija Cengiz Insaat će dati sve od sebe da završe radove u najkraćem mogućem roku kako bi željeznički promet ponovno bio uspostavljen.
Alenko Topuz, inženjer geodezije u kompaniji Cengiz Insaat, potvrdio je da radovi napreduju prema planu te se očekuje da će biti završeni za otprilike 40 dana.