Svakog 21. novembra televizijske kuće širom svijeta ujedinjuju se u proslavi Svjetskog dana televizije, koji služi kao podsjetnik koliko je moćna uloga ovog medija u društvu. Ovaj dan su osnovale Ujedinjene nacije kako bi se naglasio značaj televizije kao ključnog medija za informisanje, komunikaciju i zabavu.
Svake godine, egta (međunarodno udruženje za multiplatformsku TV i audio industriju) i ACT (Udruženje komercijalnih televizija i VOD servisa u Evropi), uz podršku GTVG-a (Globalne TV grupe), udružuju snage i kreiraju promotivni spot od 30 sekundi. Ovaj video emituje se na evropskim televizijskim kanalima, digitalnim platformama i društvenim mrežama.
Ovogodišnje, 28. izdanje Svetskog dana televizije slavi ulogu multiplatformske televizije kao jednog od temelja demokratije. Televizija ne samo da informiše građane pružajući im pouzdane i provjerene informacije, već i podstiče medijski pluralizam predstavljanjem širokog spektra stavova. Ovo je posebno važno u eri sve prisutnijih dezinformacija i lažnih vijesti.
Ključne poruke koje podržavaju ovogodišnju temu uključuju:
Informisanje javnosti: Televizija pruža neophodne informacije koje podstiču demokratsko učešće građana, omogućavajući im da budu informisani i aktivni članovi društva.
· Pouzdan i kredibilan medij: Zahvaljujući visokim uredničkim standardima, televizija ostaje jedan od najpouzdanijih izvora informacija za sve, suprotstavljajući se dezinformacijama i promovišući transparentnost.
· Širok domet i laka dostupnost: Televizija doseže raznoliku publiku putem svih platformi i uređaja, obezbjeđujući demokratski pristup informacijama za sve, bez obzira na lokaciju ili socio-ekonomski status.
· Zajednički kulturni trenuci: Kao dinamičan audiovizuelni medij, televizija stvara snažne trenutke koji povezuju generacije i podstiču dijalog i zajedničko iskustvo među društvenim grupama.
Uloga televizije u podršci demokratiji oslanja se i na oglašavanje, koje predstavlja ključni izvor finansiranja. Oglašavanje ne samo da omogućava nezavisnost medija već i podržava kreiranje visokokvalitetnog, urednički nepristrasnog sadržaja oslobođenog političkog uticaja.
(N1)