Više od četiri hiljade djece u susjednoj Hrvatskoj dobilo je odgodu upisa u prvi razred iz različitih razloga, uključujući zdravstvene, psihofizičke, socijalnu nezrelost ili probleme s grafomotorikom.
Dok podaci za Bosnu i Hercegovinu nisu dostupni, stručnjaci upozoravaju na sve težu odvojenost djece od mobitela, što negativno utječe na njihov razvoj.
Pedijatri primjećuju da djeca trpe brojna oštećenja kao posljedica korištenja mobitela, uključujući probleme s vidom, sluhom i govorom. Pojava tikova kod djece također sugerira loš utjecaj mobitela na psihičko zdravlje djeteta.
Dijana Dugonjić, načelnica Pedijatrijske službe Doma zdravlja Tuzla, ističe da djeca zbog mobitela postaju fokusirana samo na jednosmjernu komunikaciju ili brzo smjenjivanje slika, što može dovesti do oštećenja vida i poremećaja pažnje. Zinaida Čolić Čatić, pedagog psiholog, također je izrazila zabrinutost zbog alarmantnih promjena u ponašanju djece izazvanih korištenjem mobitela.
Lejla Kuralić-Čišić sa Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli upozorava da nedostatak fizičke aktivnosti kod djece negativno utječe na njihov živčani sistem te dovodi do poremećaja pažnje i agresivnosti.
U tuzlanskim vrtićima “Naše dijete”, djeca su pošteđena mobitela i tableta, a odgajatelji su svjesni važnosti odupiranja novim tehnologijama. Umjesto toga, fokus je na temama koje potiču razvoj djece na kreativan i interaktivan način.
Izet Numanović, direktor Pedagoškog zavoda Tuzla, naglašava važnost uloge roditelja u kontrolisanju i usmjeravanju dječjeg vremena provedenog na internetu i mobitelima. On ističe da porodica igra ključnu ulogu u oblikovanju djetetove svijesti, te da je važno usmjeravati djecu ka korisnim sadržajima.
Zinaida Čolić Čatić naglašava da je potrebno osvijestiti roditelje o važnosti praćenja i kontrolisanja dječjeg slobodnog vremena te ih educirati o negativnim uticajima prekomjerne upotrebe tehnologije na razvoj djeteta.
Klinika za psihijatriju u Tuzli bilježi porast djece koja se liječe od ovisnosti o internetu i novim tehnologijama, dok psiholozi sve više imaju posla s malim pacijentima. Ovo ukazuje na ozbiljan problem sa kojim se suočavaju djeca i roditelji u digitalnom dobu.