Služba za Opću upravu, društvene djelatnosti i BIZ Općine Vareš objavila je OGLAS o mogućnosti podnošenja zahtjeva za dodjelu novčanih sredstava na ime pomoći u stambenom zbrinjavanju boraca i članova njihovih porodica u 2024. godini, koji prenosimo u cijelosti.
Na osnovu člana 10. stav (l) i (2) Uredbe o pomoći u rješavanju stambenog pitanja boraca i članova njihovih porodica („Službene novine Zeničko-dobojskog kantona” br. 4/14, 1/18 i 15/21 i 18/22), općinska služba nadležna za poslove boračko-invalidske zaštite općine Vareš objavljuje
OGLAS o mogućnosti podnošenja zahtjeva za dodjelu novčanih sredstava na ime pomoći u stambenom zbrinjavanju boraca i članova njihovih porodica u 2024. godini
I. Predmet Oglasa
Obavještavaju se borci i članovi njihovih porodica koji imaju prebivalište na području Zeničko-dobojskog kantona (u daljem tekstu: Kanton), općine Vareš, kao i povratnici u Republiku Srpsku koji ostvaruju osnovna prava iz boračko-invalidske zaštite u gradovima/općinama Kantona i koji su na evidenciji nadležnog organa za vojne evidencije u gradovima/općinama Kantona, o mogućnosti podnošenja zahtjeva za dodjelu jednokratnih, bespovratnih novčanih sredstava za pomoć u stambenom zbrinjavanju, odnosno rješavanju stambenog pitanja u svrhu:
1) izgradnje stambenog objekta s ciljem trajnog stambenog rješavanja;
2) kupovine individualnog stambenog objekta ili stana na osnovu ugovora zaključenog u 2023. ili 2024. godini;
3) prilagođavanja stambenog objekta posebnim potrebama ratnih vojnih invalida sa utvrđenim procentom invalidnosti 70% V grupe i više, a što će Komisija Ministarstva cijeniti po pojedinačnim zahtjevima i
4) sufinanciranja izdavanja dozvola za gradnju i sufinanciranja legalizacije stambenog objekta.
II. Pravo na pomoć u stambenom zbrinjavanju, odnosno rješavanju stambenog pitanja po Oglasu borci i članovi njihovih porodica ostvaruju pod posebnim uslovima i to da:
1) imaju prebivalište na području Kantona u trajanju od najmanje 3 (tri) godine neprekidno do dana podnošenja zahtjeva, osim povratnika u Republiku Srpsku;
2) nemaju riješeno stambeno pitanje na području Bosne i Hercegovine;
3) posjeduju valjanu dokumentaciju za izgradnju ili kupovinu stambenog objekta, prilagođavanje stambenog objekta posebnim potrebama ratnih vojnih invalida s utvrđenim procentom invalidnosti 70% V grupe i više, sufinansiranje izdavanja dozvole za gradnju i sufinansiranja legalizacije stambenog objekta;
4) nisu bili korisnici nepovratnih sredstava Federalnog, Kantonalnog ili gradskog/općinskog proračuna, donatorskih i ostalih sredstava dodijeljenih u svrhu stambenog zbrinjavanja u iznosu većem od 5.000,00 KM;
5) nisu izvršili zamjenu, prodaju ili poklon stambenog objekta u osobnom ili vlasništvu članova zajedničkog domaćinstva;
6) oni i članovi njihovog porodičnog domaćinstva nisu vlasnici ili suvlasnici subjekta koji obavlja privrednu ili drugu djelatnost, registrovanuo kao privredno društvo i
7) ukupna primanja domaćinstva demobiliziranog borca i ratnog vojnog invalida sa stepenom invalidnosti od 20% do 60% ne prelaze iznos prosječne neto plaće isplaćene u Federaciji Bosne i Hercegovine u prethodnoj kalendarskoj 2023. godini prema podacima Zavoda za statistiku Federacije Bosne i Hercegovine, a ista iznosi 1.261,00 KM.
Napominjemo, da se smislu Uredbe smatra da je stambeno zbrinuta osoba ona koja u ličnom vlasništvu, vlasništvu bračnog druga ili bilo kojeg člana porodičnog domaćinstva posjeduje stambeni objekt s minimalnim uslovima stanovanja.
III. Rješavanje stambenog pitanja boraca i članova njihovih porodica vrši se po pravu prvenstva, kako slijedi:
1) dobitnici ratnih priznanja ili odlikovanja iz člana 5. stav (3) Federalnog zakona;
2) djeca šehida, poginulih, umrlih, nestalih branitelja bez oba roditelja i ratni vojni invalidi s oštećenjem organizma od 100% I grupe;
3) porodice sa dva i više šehida, poginulih, umrlih, nestalih boraca i ratni vojni invalidi s oštećenjem organizma od 100% II grupe;
4) članovi uže porodice poginulih, umrlih ili nestalih dobitnika ratnih priznanja ili odlikovanja iz člana 5. stav (3) Federalnog zakona;
5) porodice šehida, poginulih, umrlih, nestalih boraca i ratni vojni invalidi s oštećenjem organizma od 90%, i 70%;
6) članovi uže porodice poginulih, umrlih ili nestalih dobitnika ratnih priznanja ili odlikovanja iz člana 5. stav (4) i (5) Federalnog zakona i umrlih ratnih vojnih invalida;
7) ostali dobitnici ratnih priznanja ili odlikovanja;
8) ratni vojni invalidi s oštećenjem organizma od 20% do 60%;
9) demobilisani borci;
10) udovica umrlog demobilisanog borca koji je u redovima Oružanih snaga proveo najmanje dvije godine u periodu od 06.04.1992. do 23.12.1995. godine, odnosno 12 mjeseci, ukoliko su u OS pristupili kao maloljetna osoba ili šest mjeseci po punoljetstvu i koja je sa istim živjela u braku najmanje dvije posljednje godine dana prije smrti, pod uslovom da nema druge prihode i da nije stupila u brak ili izvanbračnu zajednicu i
11) roditelji umrlog ratnog vojnog invalida ili demobilisanog borca koji je u redovima Oružanih snaga proveo najmanje dvije godine u periodu od 06.04.1992. do 23.12.1995. godine, ukoliko ih je isti izdržavao posljednjih godinu dana prije smrti.
IV. Potrebna dokumentacija: uz zahtjev za dodjelu sredstava za stambeno zbrinjavanje zainteresovani kandidati prilažu slijedeću dokumentaciju: (original ili ovjerene kopije ne starije od 6 mjeseci od dana podnošenja zahtjeva)
1) dokaz o statusu borca i člana porodice boraca;
2) rješenje o starateljstvu nad maloljetnom djecom bez oba roditelja (za djecu šehida/ poginulih boraca bez oba roditelja);
3) dokaz o provedenoj ostavinskoj raspravi na pokretnoj i nepokretnoj imovini za obitelji šehida/poginulih branitelja, poginulih, umrlih ili nestalih dobitnika ratnih priznanja ili odlikovanja, umrlih ratnih vojnih invalida i umrlih demobilisanih boraca;
4) uvjerenje o kretanju (kao dokaz o prebivalištu)-uvjerenje MUP-a (obrazac uvjerenja PBA-4A);
5) dokaze da posjeduju valjanu dokumentaciju (ovisno o načinu rješenja stambenog pitanja):
> u slučaju gradnje stambenog objekta: izvod iz Zemljišno-knjižnog ureda ili posjedovni list za grad/općinu za koju nije uspostavljen Zemljišno-knjižni ured i građevinska dozvola ili lokacijska informacija za objekte čija građevinska bruto razvijena površina nije veća od 200 m2.
> u slučaju kupovine stambenog objekta: kupoprodajni ugovor o kupovini stambenog objekta zaključenog u 2023. ili 2024. godini, uz priložen zemljišno-knjižni izvadak prodavca ili dokaz da je podnesen zahtjev za uknjižbu od strane kupca i
> u slučaju sufinansiranja izdavanja dozvola za gradnju, sufinansiranja legalizacije stambenog objekta i prilagođavanja stambenog objekta posebnim potrebama ratnih vojnih invalida: prilaže se dokumentacija iz tačke IV. alineja 13) podalineja 2. i 3. ovog Oglasa;
6) uvjerenje o prihodima zaposlenih, odnosno dokaz o nezaposlenosti punoljetnih članova domaćinstva (uvjerenje nadležne Porezne ispostave o statusu osiguranika, odnosno da se isti ne vodi u jedinstvenom sistemu uplate doprinosa);
7) vlasnički list i uvjerenje o promjenama u katastru od 1992. godine iz svih gradova/općina prebivališta;
8) uvjerenje nadležnog gradskog/općinskog organa da nisu bili korisnici nepovratnih sredstava Federalnog, Kantonalnog ili gradskog/općinskog budžeta dodijeljenih u svrhu stambenog zbrinjavanja u iznosu većem od 5.000,00 KM;
9) ovjerena izjava da nisu izvršili zamjenu, prodaju ili poklon stambenog objekta u privatnom ili vlasništvu bračnog druga (obrazac izjave broj 1.);
10) ovjerena izjava o zajedničkom domaćinstvu (kućna lista);
11) ovjerena kopija Specifikacije za utvrđivanje dohotka od samostalne djelatnosti-obrazac SPR 1053 (koja se podnosi uz godišnju poreznu prijavu-Godišnja prijava dohotka) za prethodnu kalendarsku godinu (samo u slučajevima kada podnositelj zahtjeva ima registrovanu samostalnu djelatnost);
12) ovjerena izjava o ukupnim prihodima domaćinstva (obrazac izjave broj 2.); 13) drugi dokazi iz kojih se vidi opravdanost zahtjeva:
– u slučaju kupovine stambenog objekta, pored dokaza iz tačke IV. alineja 5. Oglasa, aplikant prilaže i Rješenje nadležne Porezne ispostave o plaćanju ili oslobađanju plaćanja poreza na promet nekretnina kao dokaz da prvi put rješava stambeno pitanje;
– u slučaju sufinansiranja izdavanja dozvola za gradnju i sufinansiranja legalizacije stambenog objekta aplikant prilaže rješenje nadležnog organa grada/općine o dozvoli za gradnju ili legalizaciji stambenog objekta sa priloženim dokazima o troškovima u postupku izdavanja (računi, uplatnice i sl.);
– za prilagođavanja stambenog objekta posebnim potrebama ratnih vojnih invalida aplikant prilaže dokaz o vrijednosti potrebnih radova (predračun radova ovlaštenog privrednog subjekta registrovanog za građevinske radove);
– uvjerenje nadležne Porezne uprave – Porezne ispostave kao dokaz da oni i članovi njihovog porodičnog domaćinstva nisu vlasnici ili suvlasnici subjekta koji obavljaju privrednu ili drugu djelatnost, registrovanu kao privredno društvo;
– uvjerenje o bračnom stanju samo u slučaju da zahtjev podnosi udovica umrlog demobilisanog borca i Potvrda o vlasništvu nadležnog Zemljišno-knjižnog ureda za sve punoljetne članove domaćinstva, kao i svi prikazani Zemljišno-knjižni ulošci na navedenoj potvrdi. Ukoliko za određeni grad/općinu nije uspostavljen Zemljišno-knjižni ured podnositelj zahtjeva je dužan priložiti vlasničke listove za sve punoljetne članove domaćinstva.
V Postupak podnošenja zahtjeva i odobravanja sredstava
Zahtjev za novčanu pomoć u svrhu stambenog zbrinjavanja podnosi se gradskoj/općinskoj službi nadležnoj za poslove boračko-invalidske zaštite u gradu/općini u kojoj podnositelj zahtjeva ima prebivalište, odnosno u kojoj ostvaruje prava iz boračko-invalidske zaštite ili u kojoj se nalazi na evidenciji nadležnog organa za vojne evidencije. Zahtjev se podnosi na obrascu propisanom od strane Ministarstva, putem protokola gradova/općina.
Uz zahtjev je obavezno prilaganje kompletne potrebne dokumentacije (ovisno o načinu rješavanja), kao dokaza o ispunjavanju uslova Oglasa, a u cilju izrade Konačne liste urednih zahtjeva.
Sve druge informacije koje se odnose na uslove, način i postupak ostvarivanja prava na pomoć – dodjelu sredstava za rješavanje stambenog pitanja po Oglasu, zainteresovani kandidati mogu dobiti uvidom u važeće propise i to Zakon o dopunskim pravima boraca i članova njihovih porodica („Službene novine Zeničko-dobojskog kantona” broj: 1/14) i Uredba o pomoći u rješavanju stambenog pitanja boraca i članova njihovih porodica („Službene novine Zeničko-dobojskog kantona” broj: 4/14, 1/18, 15/21 i 18/22) kao podzakonskog akta, koji su objavljeni na web stranici www.zdk.ba.
VI. Podnošenje zahtjeva za ostvarivanje prava na ovaj vid pomoći moguće je samo na propisanom obrascu, u roku od 21 (dvadesetjedan) dan od dana objavljivanja Oglasa u sredstvima informiranja i na oglasnoj ploči grada/općine, od 11.03.2024. godine (ponedjeljak) do 01.04.2024. godine (ponedjeljak), kada je i posljednji dan za podnošenje odnosno prijem zahtjeva.
Obrazac zahtjeva zainteresovani kandidat može preuzeti na protokolu ili u nadležnoj službi općine Vareš.
Podnositelj zahtjeva obavezan je naznačiti način rješavanja stambenog pitanja i svojeručno potpisati zahtjev, u suprotnom zahtjev će biti odbačen kao neuredan. Kompletna dokumentacija mora biti predata u originalu ili ovjerenim kopijama originala ne starijim od 6 mjeseci od dana podnošenja zahtjeva.
Gradska/općinska služba nadležna za poslove braniteljsko-invalidske zaštite dužna je pružiti sve potrebne dodatne informacije podnosiocima zahtjeva.
Neblagovremeni zahtjevi neće biti razmatrani.